JÄRVAMAA
HARJUMAA
TARTUMAA
LÄÄNEMAA
JÕGEVAMAA
PÄRNUMAA
VÕRUMAA
LÄÄNE-VIRUMAA
Kuidas sõita tasuta? 1. juulist tuleb tasuta bussidele vastav silt. 2. Sõitmiseks on vaja 2-eurone valideerimiskaart.3. Bussi sisendes kirjutab bussijuht üles sihtkoha, seejärel piiksutab reisija kaarti. 4. Tasuta sõidu õigus on kõigil kaardiga reisijatel sõltumata elukohast.
PÕLVAMAA
IDA-VIRUMAA
TASULINE TRANSPORT
VILJANDIMAA
HIIUMAA
VALGAMAA
Ühistransport tuleb nagu lapitekk
TASUTA TRANSPORT
Rohkelt vaidlusi tekitanud tasuta maakondlikule ühistranspordile soovivad
1. juulist üle minna 9 maakonda 15st. Rida maakondi nõuab riigilt oma süsteemi lubamist või tahab jätkata praeguse piletikorraldusega.
Vaata kaardilt, mis tingimustel sinu kodumaakonnas tulevikus sõita saab.
SAAREMAA
RAPLAMAA
Rohkelt vaidlusi tekitanud tasuta maakondlikule ühistranspordile soovivad 1. juulist üle minna
9 maakonda 15st. Rida maakondi nõuab riigilt oma süsteemi lubamist või tahab jätkata praeguse piletikorraldusega. Vaata kaardilt, mis tingimustel sinu kodumaakonnas tulevikus sõita saab.
Liinikilomeetreid aastas: 7,37 mln
Harjumaa omavalitsuste liit ütles riigi tasuta transpordi kavale kindla «ei». 1. juulist piletihind Harjumaal säilib. Samas taotleb liit minister Kadri Simsonilt määruse muutmist, et saaks pakkuda sõidusoodustusi kõigile puuetega isikutele, õpilastele ning pensionäridele.
Liinikilomeetreid aastas: 7,37 mln
Harjumaa omavalitsuste liit ütles riigi tasuta transpordi kavale kindla «ei». 1. juulist piletihind Harjumaal säilib. Samas taotleb liit minister Kadri Simsonilt määruse muutmist, et saaks pakkuda sõidusoodustusi kõigile puuetega isikutele, õpilastele ning pensionäridele.
Liinikilomeetreid aastas: 1,19 mln
Raplamaa omavalitsuste liit otsustas 10. mail, et tasuta transport sel kujul rakendatav ei ole. Põhjuseid on mitu: tasuta bussid kahjustaks rongiliiklust. Pileti kadumisel ei jääks piisavalt raha liinivõrgu tihendamiseks. Ka tahetakse arendada ühiseid sõidutsoone Harjumaaga. «Näeme, et õpilased-pensionärid ja mõned nõrgemad sihtgrupid võiks olla tasuta, aga tavasõitjale Raplamaal 1. juulist igal juhul pilet säilib,» ütles liidu juht Heiki Hepner (IRL).
Liinikilomeetreid aastas: 1,19 mln
Raplamaa omavalitsuste liit otsustas 10. mail, et tasuta transport sel kujul rakendatav ei ole. Põhjuseid on mitu: tasuta bussid kahjustaks rongiliiklust. Pileti kadumisel ei jääks piisavalt raha liinivõrgu tihendamiseks. Ka tahetakse arendada ühiseid sõidutsoone Harjumaaga. «Näeme, et õpilased-pensionärid ja mõned nõrgemad sihtgrupid võiks olla tasuta, aga tavasõitjale Raplamaal 1. juulist igal juhul pilet säilib,» ütles liidu juht Heiki Hepner (IRL).
Liinikilomeetreid aastas: 1,3 mln
Maakond jätkab praeguse pileti-korraga. Lääne-Viru omavalitsuste liidu juhatus põhjendas otsust sellega, et pole ministeeriumilt oma küsimustele vastuseid saanud ja riigil on teostamata tasuta trans-pordi mõju-uuringud. Samuti on tegemata analüüsid, mis paljastaks ühistranspordi tegelikud kitsas-kohad Eestis.
Liinikilomeetreid aastas: 1,3 mln
Maakond jätkab praeguse piletikorraga. Lääne-Viru omavalitsuste liidu juhatus põhjendas otsust sellega, et pole ministeeriumilt oma küsimustele vastuseid saanud ja riigil on teostamata tasuta transpordi mõju-uuringud. Samuti on tegemata analüüsid, mis paljastaks ühistranspordi tegelikud kitsaskohad Eestis.
Liinikilomeetreid aastas: 2,9 mln
Viljandimaal otsustatakse maakonnatranspordi saatus 29. mail. ÜTK juhi Kaupo Kase (IRL) sõnul tasuta transporti tõenäoliselt ei tule, sest kavas on säilitada fikseeritud hinnaga kuupilet, mille kõrval oleks tasuta sõit pensionäridele ja õpilastele. Otsus seisab, kuna ühistranspordikeskus ootab, kas minister Kadri Simson asub uuendama aprillis välja antud ja vigaseks osutunud määrust.
Liinikilomeetreid aastas: 1,13 mln
Läänemaa omavalitsusliit otsustas erinevalt teistest Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse alla kuuluvatest maakondadest, et läheb üle tasuta ühistranspordile. «Neil tingimustel, mis minister on välja pakkunud, on tasuta transport Läänemaa jaoks praktiliselt ainuvõimalik,» nentis Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmus. Kaalukeeleks sai rahaline sääst, mis tuleb õpilasliinide pealt. Näiteks Haapsalu säästab aastas kümneid tuhandeid eurosid.
Liinikilomeetreid aastas: 1,13 mln
Läänemaa omavalitsusliit otsustas erinevalt teistest Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse alla kuuluvatest maakondadest, et läheb üle tasuta ühistranspordile. «Neil tingimustel, mis minister on välja pakkunud, on tasuta transport Läänemaa jaoks praktiliselt ainuvõimalik,» nentis Lääne-Nigula vallavanem Mikk Lõhmus. Kaalukeeleks sai rahaline sääst, mis tuleb õpilasliinide pealt. Näiteks Haapsalu säästab aastas kümneid tuhandeid eurosid.
Liinikilomeetreid aastas: 1,24 mln
«Otsus oli suhteliselt pragmaatilistel kaalutlustel,» ütles Jõgevamaa ühistranspordikeskuse juht Heldur Lääne. Tema sõnul oli üheks põhjuseks, et omavalitsused ei soovi omast taskust sooduspiletitele juurde maksta. «Samuti ei ole meil selliseid kaugliine ega ka rongiliiklust takistamas, nagu Raplamaal. Meie juures saab seda lubada.»
Liinikilomeetreid aastas: 1,24 mln
«Otsus oli suhteliselt pragmaatilistel kaalutlustel,» ütles Jõgevamaa ühistranspordikeskuse juht Heldur Lääne. Tema sõnul oli üheks põhjuseks, et oma-valitsused ei soovi omast taskust sooduspiletitele juurde maksta. «Samuti ei ole meil selliseid kaug-liine ega ka rongiliiklust takistamas, nagu Rapla-maal. Meie juures saab seda lubada.»
Liinikilomeetreid aastas: 3,5 mln
Tartu ÜTK otsustas sel kolmapäe-val, et 1. juulist minnakse tasuta ühistranspordile. Algselt plaanis Tartumaa pileti osaliselt säilitada, ent mõtles ümber. «Peale ministri määrust muutus kõik. Sellest ja Maanteeameti peadirektori käsk-kirjast tulenevalt leidsime, et meie omavalitsustele ja inimestele on otstarbekam minna üle 0-piletile,» põhjendas ÜTK juht Tõnis Piir. Põh-juseks sai omavalitsustele rahaline sääst ja soov vältida reisijate paha-meelt, kui sõit naabermaakondades on tasuta, Tartumaal aga mitte.
Liinikilomeetreid aastas: 3,5 mln
Tartu ÜTK otsustas sel kolmapäeval, et 1. juulist minnakse tasuta ühistranspordile. Algselt plaanis Tartumaa pileti osaliselt säilitada, ent mõtles ümber. «Peale ministri määrust muutus kõik. Sellest ja Maanteeameti peadirektori käskkirjast tulenevalt leidsime, et meie omavalitsustele ja inimestele on otstarbekam minna üle 0-piletile,» põhjendas ÜTK juht Tõnis Piir. Põhjuseks sai omavalitsustele rahaline sääst ja soov vältida reisijate pahameelt, kui sõit naabermaakondades on tasuta, Tartumaal aga mitte.
Liinikilomeetreid aastas: ligi 2 mln
Valgamaa läheb tasuta ühistrans-pordile. Ühistranspordikeskuse tegevjuht Liia Rätsep ütles, et pea-miseks argumendiks on kokkuhoid: 2016. aastal kulutasid Valgamaa vallad õpilasliinide käigushoidmi-seks 455 000 eurot, mis nüüd omavalit-sustele alles jääb.
Liinikilomeetreid aastas: ligi 2 mln
Valgamaa läheb tasuta ühistranspordile. Ühistrans-pordikeskuse tegevjuht Liia Rätsep ütles, et pea-miseks argumendiks on kokkuhoid: 2016. aastal kulutasid Valgamaa vallad õpilasliinide käigus-hoidmiseks 455 000 eurot, mis nüüd omavalit-sustele alles jääb.
Liinikilomeetreid aastas: 4 mln
Kaheksaliikmeline Kagu ÜTK üld-koosolek oli Eestis esimene, kes tegi mai algul maanteeametile ette-paneku, et amet määraks maakon-dades piletihinnaks 0 eurot. Tasuta saavad olema kõik Põlva ja Võru-maal olevad avalikud liinid olene-mata sellest, et nad ületavad maa-konnapiire Valgamaa või Tartumaa suunas.
PÕLVA- JA VÕRUMAA
Liinikilomeetreid aastas: 4 mln
Kaheksaliikmeline Kagu ÜTK üldkoosolek oli Eestis esimene, kes tegi mai algul maanteeametile ette-paneku, et amet määraks maakondades pileti-hinnaks 0 eurot. Tasuta saavad olema kõik Põlva ja Võrumaal olevad avalikud liinid olenemata sellest, et nad ületavad maakonnapiire Valgamaa või Tartumaa suunas.
Liinikilomeetreid aastas: 5,3 mln
Omavalitsusliit otsustas kolmapäeval ühehäälselt, et taotleb maanteeametilt minister Simsoni määrusele vaatamata luba võtta kasutusele linna ja maakonna ühtne piletisüsteem. See tähendab, et tasuta sõit oleks 1. juulist küll õpilastele ja pensionäridele nii linnas kui ka maakonnas, ent täiskasvanutele kehtestataks 10-eurone kuupilet.
Liinikilomeetreid aastas: 5,3 mln
Omavalitsusliit otsustas kolmapäeval ühehäälselt, et taotleb maanteeametilt minister Simsoni määrusele vaatamata luba võtta kasutusele linna ja maakonna ühtne piletisüsteem. See tähendab, et tasuta sõit oleks 1. juulist küll õpilastele ja pensionäridele nii linnas kui ka maakonnas, ent täiskasvanutele kehtestataks 10-eurone kuupilet.
Liinikilomeetreid aastas: 570 000
Hiiumaa vallavolikogu otsustab 21. juunil, kas minna üle tasuta maakondlikule transpordile. Vallavanema Reili Ranna (SDE) sõnul on olukord liiga segane. Üheks põhjuseks on ebakindlus, kas riigi rahastus jätkub ka tuleval aastal ning mis saab kaugliinidest. Kui Hiiu omavalitsusjuhid peaks siiski 9 päeva enne tähtaega ühistranspordi kasuks otsustama, toimub üleminek 1. juulil.
Liinikilomeetreid aastas: 570 000
Hiiumaa vallavolikogu otsustab 21. juunil, kas minna üle tasuta maakondlikule transpordile. Vallavanema Reili Ranna (SDE) sõnul on olukord liiga segane. Üheks põhjuseks on ebakindlus, kas riigi rahastus jätkub ka tuleval aastal ning mis saab kaugliinidest. Kui Hiiu omavalitsusjuhid peaks siiski 9 päeva enne tähtaega ühistranspordi kasuks otsustama, toimub üleminek 1. juulil.
Liinikilomeetreid aastas: 1,45 mln
«Kui ausalt öelda, siis ega ministri määrus Järvamaale mingeid valiku-võimalusi ei jätnud. Et mitte kao-tada omavalitsustel suuri rahasum-masid, mida siiani on õpilastrans-porti panustatud, tuli valida 0 piletihind. Selline ettepanek ka läks ühehäälselt,» ütles Järvamaa ÜTK juht Üllar Vahtramäe. Maakonna kolmel omavalitsusel kulub praegu õpilasveo toetusele 180 000 eurot aastas ja selle maksab edaspidi kinni riik.
Liinikilomeetreid aastas: 1,45 mln
«Kui ausalt öelda, siis ega ministri määrus Järva-maale mingeid valikuvõimalusi ei jätnud. Et mitte kaotada omavalitsustel suuri rahasummasid, mida siiani on õpilastransporti panustatud, tuli valida 0 piletihind. Selline ettepanek ka läks ühehäälselt,» ütles Järvamaa ÜTK juht Üllar Vahtramäe. Maa-konna kolmel omavalitsusel kulub praegu õpilasveo toetusele 180 000 eurot aastas ja selle maksab edaspidi kinni riik.
Liinikilomeetreid aastas: 1,74 mln
«Meie maakonnas ei ole ühtegi takistavat asjaolu, miks me ei võiks tasuta bussiliiklusele üle minna,» põhjendas Saaremaa vallavanem Madis Kallas vallavalitsuse 9. mai otsust. Üleminek leiab aset 1. juulist, sama teed minnakse ilmselt ka Muhus. Saaremaa vald hoiab sellega aastas kokku ligi 120 000 eurot. Valla elanikel jääb alles 300 000 – 400 000 eurot, põhjendas Kallas.
Liinikilomeetreid aastas: 1,74 mln
«Meie maakonnas ei ole ühtegi takistavat asjaolu, miks me ei võiks tasuta bussiliiklusele üle minna,» põhjendas Saaremaa vallavanem Madis Kallas vallavalitsuse 9. mai otsust. Üleminek leiab aset 1. juulist, sama teed minnakse ilmselt ka Muhus. Saaremaa vald hoiab sellega aastas kokku ligi 120 000 eurot. Valla elanikel jääb alles 300 000 – 400 000 eurot, põhjendas Kallas.
Liinikilomeetreid aastas: 2,5 mln
Pikalt eri meelt olnud Ida-Virumaa omavalitsused otsustasid eilse viimase minuti hääletusel üllatus-likult tasuta transpordi kasuks. Otsus sündis tänu sellele, et kuuest omavalitsusest kolm pooldasid tasuta ühistransporti, kaks olid vastu ning üks omavalitsusjuht otsustas üllatuslikult jääda neut-raalseks. «Peamiseks argu-mendiks sai see, et omavalitsustele jääb raha alles,» ütles Ida-Viru ÜTK juht Monika Helmerand.
IDA-VIRUMAA
Liinikilomeetreid aastas: 2,5 mln
Pikalt eri meelt olnud Ida-Virumaa omavalitsused otsustasid eilse viimase minuti hääletusel üllatus-likult tasuta transpordi kasuks. Otsus sündis tänu sellele, et kuuest omavalitsusest kolm pooldasid tasuta ühistransporti, kaks olid vastu ning üks omavalitsusjuht otsustas üllatuslikult jääda neut-raalseks. «Peamiseks argumendiks sai see, et oma-valitsustele jääb raha alles,» ütles Ida-Viru ÜTK juht Monika Helmerand.